Sinds september loopt de tweede campagne gericht op overstappers naar de bouw en infra. Dit keer met snelwegzuilen en radiocommercials.
Hoe overtuigen we mensen ervan dat er werk voor hen is in de bouw en infra? Dat is een vraagstuk waar we ons eerder al over bogen. Vorig jaar voerden we de eerste campagne gericht op zij-instromers. We hadden eerst uitgebreid onderzoek gedaan naar beweegredenen en drempels die er bij overstappen zouden kunnen zijn. De campagne was een succes. Tijd voor een vervolg.
Sociale media: video en stills
Dit najaar hebben we de filmpjes en beelden uit de eerste campagne opnieuw gebruikt. Dat gaat dan over de eerder gemaakte campagnefilms (2 stuks) en Q&A video's (8 stuks), maar ook de stills en andere afbeeldingen. De begeleidende teksten en doelgroepen hebben we nog beter toegepast op wat we in de eerste campagne terugzagen: waar mensen graag op klikten, welke beroepsgroepen geschikter zijn dan andere, etc.

Maar we hebben ook nieuwe media ontwikkeld.
Snelwegzuilen
Zo zijn we ook te zien op snelwegzuilen in Nederland. In de file kun je niet om Jij gaat het maken heen. Het bereik dat we daarmee hebben is bijzonder groot en dat doet de naamsbekendheid van ons initiatief er goed.
Radiocommercials
Een tweede nieuwe toevoeging is de radiocommercial. We hebben twee commercials ontwikkeld die te horen zijn (geweest) op Qmusic en Joe.
Recruiterscampagne via LinkedIn
We willen niet alleen de mogelijke switchers bereiken, maar ook de mensen die anderen naar een baan helpen. En de mensen in de bouw en infra die medewerkers aannemen. We wilden ze duidelijk maken dat de bouw en infra ook een goede optie zijn voor overstappers. Daarom hebben we ook een LinkedIn campagne ontwikkeld gericht op recruiters, arbeidsmarktcoaches, werkadviseurs en hr-medewerkers. Zij werden gewezen op de gratis online informatiebijeenkomst van 15 oktober die we organiseerden om hen in te lichten over de mogelijkheden, subsidies en opleidingen.
Resultaat
Er zijn nu - nog tijdens de loop van de campagne - al mooie resultaten te zien. Zo hebben al meerdere mogelijke switchers zich gemeld met de mededeling dat ze ons vonden omdat ze ons op de radio hoorden. En we kunnen ook zien dat er een veel hoger aantal mensen zoeken naar Jij gaat het maken op Google. Aan het eind van dit jaar kunnen we meer concrete resultaten delen.